El dijous dia 3-12-2009 en la classe de gestio i tic ens van ensenyar 4 programes educatius. cada programa era representat amb una metàfora:
- La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor. L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant. Vam utilitzar un programa que es deia JCLIC, on es podien fer activitats diverses creades per docents, i també es podien crear activitats.els exercicis són representats en un trencaclosques, en relacionar parelles, una sopa de lletres, etc.
- La metàfora de la constucció: l'ordinador com a alumne. Aquesta metàfora a infantil no és molt pràctica, ja que requereix que el nen inventi, descobreixi...El programa és LOGO on el nen ha de resoldre problemes mitjançant estratègies.
- La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador. Permet un aprenentatge per descoberta. El programa es diu CRAYON PHYSICS on S'han de dibuixar objectes per tal de que una pilota pugui arribar al seu destí. (S'han de fer caure objectes, dibuixar ratlles...)
- La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina. L'ordinador actua com un amplificador de l'experiència d'escriure, dibuixar, classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç. Hem treballat amb ART RAGE, un programa semblant a un Paint evolucionat, que en ofereix textures molt reals de qualsevol eina com el pinzell
La tecnologia també pot ensenyar els nens d'una manera nova i diferent. Poden experimentar, descobrir, gaudir...
dijous, 10 de desembre del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada